Definitief ontharen

Ongewenste haargroei komt in Nederland bij 75 tot 80% van de vrouwen in de vruchtbare leeftijd voor. Daarboven neemt haargroei in het gelaat toe, elders op het lichaam neemt dit af. Het komt voor bij zowel de blanke, getinte als donkere huid. Ontharen met de laser door onze paramedisch geschoolde professionals, is de beste en veiligste optie.

Resultaat definitief ontharen met laser in Zwolle, Utrecht en BussumOngewenst haar: waar komt het voor?

Ongewenste haargroei, of een teveel aan haargoei op het lichaam, komt veel voor bij zowel mannen als vrouwen. Dit wordt hypertrichose genoemd. Het is een toename van haar op een willekeurig gebied en is niet per se patroongebonden. Het kan op een klein deel voorkomen – zoals in het gelaat, in de hals of op de voeten – maar ongewenste haargroei kan eigenlijk wel op het hele lichaam ontstaan. Definitief ontharen met de laser is dan de beste oplossing.

Ongewenst haar: hoe ontstaat het?

Vaak is sprake van erfelijke factoren. Ook kan het ontstaan na langdurige prikkeling, druk op de huid, of als gevolg van een chronisch ontstoken gewricht.  Het kan al bij de geboorte aanwezig zijn, maar ook op latere leeftijd – soms ineens – zeer uitgebreid excelleren. Dan is vaak sprake van een reactie op bepaalde medicatie. Ontstekingsremmers als bijvoorbeeld corticosteroïden kunnen hierbij een rol spelen. Ook kan ongewenst haar optreden bij anorexia nervosa, chronische huidontstekingen of als gevolg van andere interne ziekten. Gelukkig vergoeden zorgverzekeraars ontharen met laser technieken in het gelaat en/of de hals bij vrouwen.

Veilig ontharen met laser technieken

Alleen klinieken met meerdere lasertechnieken voor alle huidtypen – zoals Laser Skin Clinics®- kunnen een optimaal resultaat garanderen bij ontharen! Laser Skin Clinics® kan zowel de lichte als de donkere huid uitstekend en zeer veilig ontharen met de laser.
Let op voor klinieken die bij ontharen de IPL-methoden toepassen! IPL methoden zijn namelijk niet geschikt voor een getinte huid. Helaas passen diverse klinieken dit bij ontharen wel toe. Zij werken dan echter met te lage instellingen om risico’s te mijden, maar de gevolgen zijn een slecht (lange termijn) resultaat, ongewenste bijwerkingen of veel te veel behandelingen.

Ook voor ontharen van mannelijk beharingspatroon

Soms hebben vrouwen een mannelijk beharingspatroon. Ook dit kunnen de zeer ervaren paramedische huidtherapeuten bij Laser Skin Clinics® in Bussum, Zwolle en Utrecht uitstekend behandelen. En niet alleen vrouwen hebben ongewenst haar. We zien steeds meer mannen in onze laserklinieken die zich laten behandelen voor ongewenste haargroei of chronische ontstekingen van de haarzakjes. Ook zij kunnen heel goed terecht bij Laser Skin Clinics®. Wij beschikken over meerdere effectieve en veilige lasers voor alle kleuren huidtypen om ook bij mannen een goed ontharingsresultaat te kunnen garanderen.

Maakt u eens een afspraak voor een gratis en vrijblijvend consult! Bel ons in Bussum:
035-698 00 55, in Zwolle: 038-421 15 52, of in Utrecht: 030-7510269. We behandelen 6 dagen per week, ook in de avonduren.

Afspraak maken?

Bussum: